“CEASUL NASTERII COPILULUI ESTE CEASUL INCEPUTULUI EDUCATIEI.”
Johann Heinrich Pestalozzi (1746-1827)
Gradinita ASCHIUTA este un exemplu al abordarii in practica al conceptelor reformei continue din invatamant, asigurand noi si importante avantaje educationale. fiind o entitate bazata pe cultura si civilizatie , aceasta are usile deschise pentru toti indiferent de etnie sau religie , formand viitori cetateni , activi si creativi , capabili sa se integreze intr-o societate dinamica de tip european.
Un invatamant de calitate si competitiv bazat pe dezvoltarea profesionala continua a personalului institutiei , pe aplicarea corecta a legislatiei si a planurilor de invatamant , pe o comunicare constructiva cu familia si comunitatea – conduce la profunde transformari si achizitii fundamentale in viata prescolarilor, tinandu-se cont de interesul superior al copilului, starea de bine a acestuia, bucuria si placerea de a invata.
Principii de baza :
- curriculumul si programa sunt adaptate timpului prezent si viitor;
- consiliere , control , monitorizare si evaluare bazate pe reguli clare si proceduri optime;
- copilul trebuie sa se simta in siguranta, sa fie fericit si apreciat;
- copilul este un individ care are nevoi, interese si drepturi distincte;
- procesul de invatare se desfasoara in conditii optime cand fiecare copil se implica activ;
- luam in considerare tipurile de inteligenta, iar continutul este adaptat stilului de invatare;
- legatura dintre gradinita si familie influenteaza pozitiv procesul de invatare ;
- dezvoltarea libera si integrata a copiilor conduce la personalitati autonome si creative;
- imbogatim capacitatile copilului de a interactiona cu ceilalti si cu mediul inconjurator;
- dobandirea de cunostinte si competente sunt necesare viitoarei activitati scolare;
- utilizarea tehnologiei moderne pentru dezvoltarea tuturor celor implicati;
- managementul unitatii este de tip participativ;
- sunt recunoscute valorile si performantele echipei;
- calitatea dascalului este calitatea viitorului cetatean;
- implementarea educatiei timpurii, a educatiei permanente si a educatiei incluzive ;
- valorificarea constanta a tuturor oportunitatilor bazate pe parteneriate;
- crearea si promovarea unei imagini institutionale pozitive in comunitate.